top of page
Asset%202%404x_edited.png

Courgettes uit de vriezer.

clarablaauw

Nooit kwam ik er.

Echt nooit.

Gewoon Not The PlaceTo Be For Me.

Tuurlijk wist ik wel dat-ie-goedkoop was,

want ooit in een vorig leven, viste ik er uit dozen vier paar wandelschoenen.

Dat was toen Man en ik dachten dat wandelen met dochters in Zwitserland leuk zou zijn.

En toegegeven: prima op gelopen en daarna nog jaren plezier van gehad.

Maar verder ?

Nee.

Ik was gewoon meer van de verleidelijke, verantwoorde spullen.

Die mij dan het gevoel gaven vooral zeer goed biologisch bezig te zijn.

Of op zijn minst Fair Trade.

Dit was pas echt eerlijk eten, dacht ik.

Bovendien, hier was het licht niet kil en de vakkenvuller nam tenminste de moeite koopwaar uit dozen te halen.

Dus ik begreep het wel dat de prijzen veel hoger lagen dan bij de Lidl.

Want voor dat handjevol boodschappen was ik toch al snel veertig euro kwijt.

Ok, daar schrok ik dan wel wat van, maar ik forceerde altijd een glimlach om mijn gezicht, want tja,

als het om een betere wereld gaat, hé dan moet je niet zeuren hè.

Met alleen maar Groen Links stemmen kom je nergens.

Maar wat ontdek ik nu in Saint-Ambroix ?

Voor die betere wereld kun je net zo goed naar de Lidl.

Want tabak verkopen ze niet meer.

En 80% van groenten, fruit en noten is verpakkingsvrij uitgestald.

En vegetarische producten zijn er goedkoper dan vlees.

En waar je weg in de Intermarche begint met quinoa vlokken en treetjes kokoswater voor mensen die alle producten kunnen scannen op lactose extracten, doet iedereen in de Lidl gewoon lekker normaal.

Je voelt het gewoon, hier staat een Duitser aan het roer.

Dus niks sexy ambiance maar een strak magazijn design waar alles te vinden is in verhuisdozen.

Niemand lijkt hier naar toe te gaan om tussen de schappen een koude kop Perla drinken (AH).

En waar collega supermarkten hun groente en fruit afdeling van de groothandel halen heeft Lidl een samenwerking met boeren en telers.

Ananas, sugarsnaps en passiefruit is er we, maar worden niet met het vliegtuig vervoerd maar per boot of per vrachtwagen.

De airco het hele jaar op standje winters en dus kakken de Nederlandse tulpen (yeh) niet in.

En dealen ze bij de Intermarche met een assortiment dat uit meer dan 30.000 producten bestaat, Lidl heeft er nog geen 3000.

De kracht van de eenvoud, lekker overzichtelijk, wat niet wil niet zeggen dat je bij Lidl nooit wordt verrast.

Zo verkochten ze deze week krokante ovenballetjes met witte chocolade en aardbeien.

Massagekussens, fruitbomen én courgettes uit de vriezer.

En niks geen muziek in de winkel.

Heerlijk.

Oh ja en dan tot slot nog een fijne tip..

Bij de Lidl he,

daar mag je gewoon naar het toilet zoveel je wilt.

 
bottom of page